Project Information
Lokalutveckling
Projektleder, väljer ut, utformar och etablerar ändamålsenliga kontor i enlighet med LOU, bygglagstiftning, arbetsmiljölagstiftning, tillgänglighetskrav samt utifrån verksamhetens behov och i enlighet med regeringens ortsstrategi.
Uppdraget omfattade att planera projekt, utreda etablering, kravställa fastighetsteknik, bygg och säkerhet. Planera och genomföra visningar tillsammans med fastighetsägare. Vara delaktig i fastställande av hyresavtal. Samt utforma och etablera arbetsplatsen i god dialog med berörda intressenter.
Kommunikation med styrgrupp, referensgrupp, brukare och övriga intressenter. Budgetansvar. Analysera processer och ta fram rekommendationer samt beslutsunderlag. Kravställa fastighetsteknik, bygg och lokaler. Samt projektleda relaterade upphandlingar.
Utmaningar
- Komplexitet: Etablering av ändamålsenliga kontor innefattar en mängd olika faktorer, såsom LOU, bygglagstiftning, arbetsmiljölagstiftning, tillgänglighetskrav och verksamhetens behov.
- Krav på samordning: Samarbete , samordning och kommunikation med många intressenter, inklusive fastighetsägare, hyresgäster och övriga berörda parter.
- Budgetansvar: Bevaka och balansera kostnader mot budget, kvalitet och funktionalitet
- Tidsramar: Att etablera en ny arbetsplats kan vara en tidskrävande process. Det är viktigt att organisera och planera för att hantera tidsramar och hålla sig till en fastställd tidplan.